close
تبلیغات در اینترنت
مقدمه ای برای یوگا

سایت آموزشی و تخصصی یوگا

اگر نیرو بخشیدن به سیستم قلبی-عروقی،کشیدن و حرکت دادن ماهیچه ها و پرورش روح و ذهن در برنامه کاری شما میباشد پیشنهاد میکنیم با دقت این مطلب…

banner
براي اطلاع از آپديت شدن سايت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تبلیغات

یوگا

اگر نیرو بخشیدن به سیستم قلبی-عروقی،کشیدن و حرکت دادن ماهیچه ها و پرورش روح و ذهن در برنامه کاری شما میباشد پیشنهاد میکنیم با دقت این مطلب را بخوانید تا با اساس و پایه یوگا آشنا شوید.

آیا در جستجوی برنامه ورزشی هستید که هم یادگیری آن آسان باشد ، هم به وسایل کمی نیاز داشته باشد و هم در هنگام ورزش کردن روحتان آرامش یابد؟ اگر نیرو بخشیدن به سیستم قلبی عروقی ، کشیدن و حرکت دادن ماهیچه ها و پرورش روح و ذهن در برنامه کاریتان است ، با دقت مطالب زیر را بخوانید تا با اساس و پایه یوگا آشنا شوید.

 


یوگا چیست؟

یوگا دانشی باستانی درباره بدن است که قدمت آن به 5000 سال پیش در کشور هند بر می گردد. یوگا از کلمه (yoj) در زبان سانسکریت گرفته شده که به معنای یکی کردن و وحدت است و در یوگا به ایجاد یکپارچگی بین ذهن، جسم و روح گفته می شود. یوگیها معتقدند برای اینکه انسان بتواند با خود و دنیای اطراف خود در تعادل و هارمونی باشد باید به یکپارچگی جسم ، ذهن و روح برسد.برای یکی شدن این سه باید احساس ، کردار و بینش او در تعادل باشند. یوگیها برای رسیدن به این تعادل فرمولی رابدست آوردند که از ورزش ، تنفس و مراقبه تشکیل شده که هر سه این ها قسمتهای اصلی یوگا را تشکیل می دهند. در یوگا از بدن مراقبت شده و به آن احترام گذاشته می شود زیرا که بدن اولین وسیله برای رشد انسان محسوب می شود. تمرینهای یوگا گردش خون را بهتر می کند ، ارگانهای شکمی را تحریک کرده و بر روی سیستمهای غده ای بدن فشار می آورد که نتیجه آن سلامتی بهتر برای انسان می باشد.

یوگیها معتقدند که تنفس سرچشمه زندگی است و بر این اساس تکنیکهای خاصی را برای تنفس که کنترل تنفس و افزایش حجم ششها می باشد را بدست آوردند. آنها با تمرکز کردن بر روی تنفس ، خود را برای مرحله بعد یوگا که مراقبه است آماده می کنند.

یک تعبیر نادرست از مراقبه این است که مراقبه یعنی خالی شدن ذهن در صورتیکه مراقبه تمرکز و آرام کردن ذهن می باشد .


با تمرینات و تکنیکهای تنفسی ، سطح آگاهی بر روی بدن بالا رفته و می توان تمرکز خود را افزایش داد و استرسهای روزانه را از بین برد.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ ـ مهرنوش نصوری


:: امتياز: نتيجه : 1 امتياز توسط 1 نفر مجموع امتياز : 48

:: بازديد : 5697
:: برچسب ها : تاریخچه یوگا , تاریخچه رشته یوگا , یوگا چیست , آموزش یوگا , یوگا ذهنی , در مورد رشته یوگا , درباره رشته یوگا , یوگا برای ذهن و فکر , یوگا برای روح و روان , کانون یوگای ایران , انجمن تخصصی و آموزشی یوگا ,

:: ارسال شده در: یوگا , مقالات آموزشی ,
:: مطالب مرتبط: کانال آموزشی و تخصصی یوگا در تلگرام , کدامیک از سبک های یوگا مناسب شما می باشد , حرکت هایی که با استفاده از آجر یوگا می توان انجام داد , 10 حرکت یوگا که مبتدیان باید انجام بدهند , آموزش حرکات یوگا برای تسکین و کاهش کمردرد , آموزش 30 حرکت آسان یوگا برای کودکان , فواید یوگا بر روی کودکان و نوجوانان , خرید اینترنتی کتاب آموزش یوگا در 28 روز , حرکت های یوگا برای کاهش استرس و اضطراب بصورت کامل , درمان بیماری سندرم روده تحریک پذیر (IBS) با حرکات یوگا ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [شنبه 05 اسفند 1391 ] [ 5:15]
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 42
» کل نظرات : 168
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 4
» تعداد اعضا : 421

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 621
» بارديد ديروز : 1,418
» ورودي گوگل امروز : 191
» ورودي گوگل ديروز : 239
» بازديد هفته : 2,039
» بازديد ماه : 26,014
» بازديد سال : 297,953
» بازديد کلي : 1,554,100