close
تبلیغات در اینترنت
با انجام یوگا استرس رو از بین ببرید

سایت آموزشی و تخصصی یوگا

  آیا از فعالیتهای روزانه خسته شده اید ؟ احتیاج دارید کمی به جسم و ذهنتان استراحتی بدهید و هم چنین از استرسها و اضطراب ها دور شوید.می توانید…

banner
براي اطلاع از آپديت شدن سايت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تبلیغات

یوگا 

آیا از فعالیتهای روزانه خسته شده اید ؟ احتیاج دارید کمی به جسم و ذهنتان استراحتی بدهید و هم چنین از استرسها و اضطراب ها دور شوید.می توانید برای این امر از تمرین های حرکات کششی ذهن و جسم(یوگا) یا آساناها استفاده کنید

حرکات کششی ذهن و جسم(یوگا) به شما کمک خواهند کرد تا سلامت بیشتری داشته باشید و بر جسم و روح‌تان مسلط و متمرکز شوید. کسانی که تمرین‌های حرکات کششی انجام می‌دهند، معتقدند که ذهن و جسم یکی هستند و اگر وسایل مناسب در اختیار داشته باشند و در محیط درستی قرار بگیرند به یک توازن می‌رسند و درمان می‌شوند. بنابراین حرکات کششی ذهن و جسم یک وسیله درمانی محسوب می‌شود. یوگا به معنای واقعی خودش یک ورزش است؛  ورزشی کامل برای جسم و ذهن. مهم‌ترین تفاوتی که این ورزش با ورزش‌های دیگر دارد این است که حرکات کششی ذهن و جسم بر خلاف سایر ورزش‌ها بسیار آرام صورت می‌گیرند.

اکسیژن  ذخیره کنید

تفاوت این ورزش با سایر ورزش‌ها در این است که تمرینات حرکات کششی ذهن و جسم، (یوگا) با نرمی و آهستگی انجام می‌شوند و درست و منظم نفس کشیدن هنگام تمرینات از نکات مهم این ورزش است. به این منظور باید هوا را آرام از بینی خود به داخل بکشید و از طریق بینی نیز خارج کنید. به یاد داشته باشید در این ورزش اکسیژن رسانی به بدن حرف اول را می‌زند.

نرمش مچ‌ها
راست بایستید و مانند تمرین قبل دست‌ها را به موازات شانه‌ها باز کنید. انگشتان دست‌ها را ببندید ولی آن‌ها را منقبض نکنید. با انگشتان جمع شده دایره‌ای در فضا از محور مچ‌ها رسم کنید. یادتان باشد که هنگام رسم این دایره در فضا نیازی نیست که عجله کنید بلکه باید به آرامی این حرکت را انجام داده و دایره‌های کوچکی را در فضا ایجاد کنید. می‌توانید این تمرین را نیز مانند تمرین قبل 10تا12‌بار در جهت عقربه‌های ساعت و به همان تعداد در جهت عکس حرکت عقربه‌های ساعت انجام دهید.این حرکت روی مفاصل و تاندون‌های مچ‌ها و عضلات ساعد اثر مطلوبی دارد و انجام دادن با دقت و مکرر آن سبب از بین رفتن مراکز ضعف و بیماری مچ‌ها خواهد شد.

نرمش انگشتان دست ها

صاف بایستید و دست‌ها را به موازات شانه‌ها باز کنید. انگشتان دست‌ها را کاملا باز کنید و 2 تا 3 ثانیه آن‌ها را در این حالت نگه‌دارید. حواس خود را به کششی که در آن قسمت به‌وجود آمده متمرکز کنید. سپس انگشتان را جمع کرده، دست‌ها را مشت کنید و انگشتان را به هم بفشارید. این بار حواس خود را به انقباض دست‌ها یا مشت‌های گره شده خود معطوف کنید. بهتر است این تمرین را 10 تا 12 بار انجام دهید. سپس دست‌ها را به موازات شانه ولی در جلوی خود قرار داده، همان حرکات را به همان دفعات تکرار کنید. پس از آن، همین تمرین را درحالی‌که دست‌های‌تان عمود به سقف است انجام دهید.

گرم کردن  بدن

برای گرم کردن بدن قبل از تمرین، ورزش‌ و نرمش‌‌های کششی و انعطافی، توصیه می‌شود. سعی کنید به گرم کردن عضلات و مفاصل بیشتر توجه کنید. برای مثال، گرم کردن مچ‌ها، انگشت‌‌ها و ماهیچه‌های اصلی.

ذهن‌تان را کنترل کنید

در آساناها ذهن به 3 حالت معطوف می‌شود، اول کشش، دوم انقباض و در نهایت انبساط درمدت زمانی که ذهن را کنترل می‌کنید و به سمت کشش، انقباض و انبساط می‌برید، تمرکز ذهنی صورت می‌گیرد و شما با همان تمرکز فکری قادر خواهید بود هر کاری را انجام دهید. کنترل ذهن ابتدا کار سختی خواهد بود ولی با تمرینات زیاد آن را فرا خواهید گرفت.
ویرایش و تلخیص:آکاایران 


:: امتياز: نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 95

:: بازديد : 7175
:: برچسب ها : کانون یوگا , کلاس های یوگا , ورزش یوگا چیست , یوگا چیست , آموزش تمرینات یوگا , فواید یوگا , کانون یوگای ایران , pdf آموزش یوگا , دانلود آموزش یوگا , آموزش یوگا به زبان فارسی , طریقه ورزش یوگا ,

:: ارسال شده در: یوگا , مقالات آموزشی ,
:: مطالب مرتبط: کانال آموزشی و تخصصی یوگا در تلگرام , کدامیک از سبک های یوگا مناسب شما می باشد , حرکت هایی که با استفاده از آجر یوگا می توان انجام داد , 10 حرکت یوگا که مبتدیان باید انجام بدهند , آموزش حرکات یوگا برای تسکین و کاهش کمردرد , آموزش 30 حرکت آسان یوگا برای کودکان , فواید یوگا بر روی کودکان و نوجوانان , خرید اینترنتی کتاب آموزش یوگا در 28 روز , حرکت های یوگا برای کاهش استرس و اضطراب بصورت کامل , درمان بیماری سندرم روده تحریک پذیر (IBS) با حرکات یوگا ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [جمعه 04 اسفند 1391 ] [ 4:18]
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 42
» کل نظرات : 169
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 6
» تعداد اعضا : 422

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 460
» بارديد ديروز : 932
» ورودي گوگل امروز : 166
» ورودي گوگل ديروز : 342
» بازديد هفته : 2,896
» بازديد ماه : 17,734
» بازديد سال : 319,443
» بازديد کلي : 1,575,590