loading...
سایت آموزشی و تخصصی یوگا

تمرینات و آموزش یوگای صورت

پیمان بازدید : 23662 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (6)

یوگا صورت

صورت شما همچنین در معرض آسیب های عوامل محیطی، مانند نور خورشید، باد، کرم ها و لوازم آرایشی مختلف است. در صورت شما تقریباً ۱۶ عضله، تعداد بسیاری استخوان و عروق خونی وجود دارد که به شما کمک شایانی می کند که کلیه این حرکات را با صورت خود انجام دهید.آموزش یوگا

مانند عضلات سایر قسمت های بدن، عضلات صورت شما هم دچار خستگی و ضعف می شوند و باید آنها را تقویت کنید. اگر عضلات شما از سلامت کافی برخوردار نباشند، حتی خون رسانی صورت هم مختل می شود.
یوگای صورت به شما کمک می کند که بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف کنید:
۱) جای آرامی پیدا کنید.
در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید. سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد. روی تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید. کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید. این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی، پلک و نواحی اطراف چشم می شود.
۲) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید. این نواحی معمولاً قسمت هایی است که در اثر استرس روزمره دچار درد می شود. بعد از آن، ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات  را چند بار تکرار کنید.
۳) تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید، طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه، چانه و گردن خود احساس کنید. سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.
۴) یک دم عمیق بکشید. سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای “اَ” را بلند ادا کنید. این کار را سه بار تکرار کنید. این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.
۵) سعی کنید گونه ها و  ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید. این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.                      آموزش یوگا
روزانه بهتر است این حرکات را برای عضلات صورت خود انجام دهید، زیرا کارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می شوند و شما با این ورزش ها می توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانید.
منبع:سیمرغ

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط لاغری در تاریخ 1395/08/04 و 18:45 دقیقه ارسال شده است

لطفا با تصویر حرکات را نمایش دهید

این نظر توسط Aysan در تاریخ 1393/05/09 و 11:10 دقیقه ارسال شده است

Aali bud merc bazam tamrin bezarin vaghan mofide

این نظر توسط فاخرهرکی در تاریخ 1392/10/09 و 4:59 دقیقه ارسال شده است

یوگایعنی زندگی وجودوهستی ارامش روح وجسم پاکی قلب
پاسخ : دقیقا

این نظر توسط محمد در تاریخ 1392/06/26 و 0:45 دقیقه ارسال شده است

لطفا کتاب در این زمینه معرفی کنید

این نظر توسط یوتاب در تاریخ 1392/04/07 و 16:03 دقیقه ارسال شده است

مرســــی بابت تمرینات عالی که گفتین.شکلک

این نظر توسط انا در تاریخ 1392/03/28 و 21:55 دقیقه ارسال شده است

بسیار کار زیبا و قشنگی انجام داده اید خواهش می کنم روشهای مختلف خندبدن و یوگای خنده را عملی یاد بدهید من شدیدا نیاز دارم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کتاب آموزش یوگا در 28 روز
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 184
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 508
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 107
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 809
  • بازدید ماه : 6,005
  • بازدید سال : 97,781
  • بازدید کلی : 2,336,290
  • کانال تلگرام